Det første år har været godt og har forstærket værdierne
- Af Redaktionen
Paulun Bolig høstede med det samme ros og anerkendelse for den smukke visuelle identitet og for brugervenligheden på hjemmesiden, hvorfra sælgernes boliger skulle præsenteres til de boligsøgende.
For 57-årige Torben Hald, der har været tæt på og en del af boligmarkedet siden sin barndom, da faderen Niels Hald startede sin første mæglerforretning fra privaten på Amager, har det sidste halvandet år været en spændende rejse ind i de digitale krav og de muligheder, det helt nye koncept havde.
-Det har været spændende at have møder med og alliere sig med de virksomheder, som vi har valgt at vise tillid omkring at skabe et nyt univers, en identitet og de digitale platforme, der er skabt ud fra et 2019-udgangspunkt. Jeg vil påstå, at vi på den måde er blevet førende og står stærkest i forhold til at leve op til de krav, som boligmarkedet kræver i de kommende år, fortæller Torben Hald.
Digitalt førende
Netop de muligheder, der lå i at være uafhængig som mæglerkæde, satte også beslutningstagerne hos Paulun Bolig fri til at vælge blandt de bedste aktører indenfor hvert felt uden hensyntagende kædekrav og låste samarbejdspartnere.
-Vi var fri til at vælge, som vi ønskede. Uden hensyn til, hvilke aftaler andre skal bruge. Her kunne vi kigge på de nyeste muligheder og skræddersy løsninger til kunderne. Og netop responsen fra kunderne har været utrolig givtig for os. Vi har, lige siden vi gik i luften, fået stor ros for den visuelle, indbydende identitet, fleksibiliteten i konceptet og muligheden for at tilpasse os den enkelte kundes ønsker, understreger Torben Hald.
Tilpasning til kunden
Tilpasningen til den enkelte kunde kommer hos Paulun Bolig blandt andet til udtryk ved helt unikke og eksklusive fotopakker, der sikrer sælgerne en højere pris og et salg. Derudover er der mindre fokus på jagten på markedsandele, som hos nogle kæder er et krav, og i stedet er der en tættere dialog med sælgerne, da det netop er muligt at prioritere dette.
-Det glæder mig også, at jeg har fået besøg af kollegaer fra branchen, der har udtrykt beundring for det nye koncept, og som også ser den fleksibilitet og de muligheder, der er hos os. Det gør mig glad, når mennesker, man har arbejdet med under andre rammer, viser det format at kunne rose, anerkende og møde op, fortæller Torben Hald.
Opmærksomheden på konceptet hos Paulun Bolig har også gennem det første år ført til henvendelser fra andre steder i kongeriget, og det åbner nogle langsigtede muligheder for Paulun Bolig på den nationale scene.
Kunden først
-Jeg kan ikke afvise, at hvis det rigtige match dukker op, så kommer der flere mæglerbutikker i Paulun-familien. Vi har altid en ambition om at have det bedste hold. Det gælder vores butikker i København, men det gælder også, når vi fortsætter rejsen. Det vigtigste for os er, at medarbejdere, samarbejdspartnere og alle imellem har kundens bedste for øje. Kunderne må og skal måle os på det, vi lover. Det er vi ikke bange for, og jeg tror også, det er det, der har været vores succes, siden vi startede op, fortæller Torben Hald.
Succesen skyldes i lige så høj grad de forskellige muligheder og pakker, som Paulun Bolig i samarbejde med sælgerne af boligerne udvælger, understøtter og formidler. Det giver resultater.
- Der er ingen tvivl om, at der i de senere år er sket et skifte på markedsføringsscenen. Det betyder også, at vi skal være skarpe, synlige og tilstede på de platforme. Vi analyserer sammen med sælgerne boligens potentiale og den målgruppe, som vi ønsker at ramme. Det har givet resultater fra dag ét, afslutter Torben Hald.
Paulun Bolig har butikker på Østerbro, Frederiksberg, City, Amager, på Bryggen samt i Tårnby/Dragør.